2019 Forecast

תחזית העיצוב השנתית לקראת 2019 מבית GENSLER, משרד אדריכלים מהמובילים בעולם, יצאה לאור לאחרונה. ההתייחסות לסביבות עבודה מביאה עמה מספר טרנדים עיקריים לקראת השנה האזרחית החדשה שבפתח. שווה קריאה! 


מצב תמידי של "גרסת בטא"

הטכנולוגיה מתקדמת הרבה יותר מהר מהאפשרות שלנו להסתגל אליה. בהתאם לכך, עיצוב סביבת העבודה חייב לאמץ את המהירות וההמשכיות של השינויים המתרחשים, וזאת על ידי ניסוי ובדיקה של סביבות משתנות.

ארגונים אשר יהיו פתוחים וגמישים לשינויים בסביבת העבודה, יוכלו להוביל ולהצליח על פני המתחרים שלהם, מכיון שיש להם את היכולת למנף קדימה את ההזדמנויות הנוצרות בעקבות השינויים.


התחרות בגיוס כח אדם איכותי הופכת קשוחה יותר

חברות נאבקות כבר עכשיו למשוך אליהן כח אדם מוכשר ואיכותי, התחזית עד לשנת 2027 צופה למשק האמריקאי את הגירעון הגבוה ביותר איתו התמודד המשק ב - 50 השנים האחרונות, נתון אשר יחריף את המאבק אפילו יותר.

על מנת להצליח ולשרוד זאת נדרשים הארגונים לשים במוקד את המשאב האנושי ולהשקיע בו, המשמעות היא יצירת סביבות עבודה מגוונות המחזקות תרבות משותפת ורותמות לעשייה משותפת.


אנשים באים למקום העבודה עבור ה- "חוויה"

בעידן בו אנו מוקפים במחשבים ניידים משוכללים וטלפונים חכמים, עולה השאלה מדוע בכלל על אנשים להגיע לעבוד במשרדים, בו בזמן שיש להם בביתם את כל הציוד הנחוץ? 

התשובה היא שהיום אנשים יוצאים לעבודה עבור החוויה. בזמן ש- 80% מן המנהלים אשר נבדקו במחקר ציינו את חשיבות "חווית" סביבת העבודה רק 20% מהם ציינו שאכן החברה שלהם מצליחה לייצר חוויה שונה ואיכותית.

על מנת להוות מוקד משיכה עבור כח אדם מוכשר ואיכותי, סביבת העבודה חייבת לתת עדיפות ליצירת סביבה "חוויתית".

משרדי פייסבוק

שונות וייחודיות יגבירו את ביצועי הארגון שלכם

כחלק מאסטרטגיה עסקית, שונות וגיוון נוצרות בד"כ לא רק בהתאם לדרישה מצד לקוחות החברה, אלא גם על מת לייצר תנאים מתאימים עבור אנשי המקצוע בארגון עצמו, המאפשרים צמיחה והצלחה.

המשמעות היא שעל הארגון לעודד יצירת סביבה בה העובדים מרגישים נוח לתקשר ביניהם לא רק בנושאים בהם יש ביניהם מכנה משותף, אלא גם על השוני והיחודיות אותם הם מביאים עימם לשולחן.


אנשים רוצים להיות איפה שה-"אקשן" קורה וזה בתוך העיר

ערים מרכזיות ברחבי העולם נמצאות במגמת צמיחה והם המוקד לעשייה. שם הדברים קורים, 80% מהתמ"ג העולמי מיוצר באזורים עירוניים, שם מרוכזת חדשנות הכלכלה. זה גם המקום בו כח אדם איכותי מעוניין להיות. בהתאם לכך, חברות בוחרות להתמקם בתוך הערים. סביבת עבודה חייבת לפתח מערכת יחסים סינרגטית עם העיר בה היא נמצאת, למנף נכסים קיימים בעיר עבור העובדים, ולספק שירותים ושיתופי פעולה עבור הקהילה המקומית. עם המשך צמיחתן של הערים, מקום העבודה חייב להשתלב כחלק מהסביבה האורבנית הקיימת.


סביבות עבודה משותפות כאן כדי להישאר – אך חייב להיות להן מיתוג ותרבות

ארגונים מאמצים כיום את סביבות העבודה המשותפות כקרקע פוריה ליצירת שיתופי פעולה, חדשנות ויצירת רעיונות חדשים במהירות. אל תוך היתרונות הרבים אותם מציעה סביבת העבודה המשותפת, יש לקחת בחשבון ולזכור גם את הדברים הבאים: חשוב מאוד ליצור בידול ושונות בסביבת העבודה.

  1. אין גישה אחת או סביבה המתאימה לכולם.
  2. סביבת עבודה גנרית אינה פתרון הולם.
  3. העיצוב הוא זה שעושה את ההבדל.

סביבת עבודה משותפת מוצלחת, היא כזו הממותגת, מותאמת אישית בפרסונליזציה למאפייני הצוות והעובד ומייצרת חוויה הגורמת לעובדים להתחבר לארגון, לערכים שהוא מייצג ולתרבות שלו.

תמונות: depositphotos



לקריאת התחזית המלאה ולהורדת הקובץ לחצו כאן - GENSLER