OPEN VS CLOSED

אנחנו חיים בעידן בו מרבית סביבות העבודה מעוצבות כאופן ספייס.

מכון המחקר הנחשב שהינו חלק ממשרד האדריכלים הבינלאומי הנודע Gensler, בדק את מהות ההגדרה של 'משרד פתוח' והאם הוא באמת אפקטיבי יותר. מוזמנים לקרוא.

מחקר של הרווארד התחיל את הכל

מחקר אקדמי שנערך על ידי אוניברסיטת הרווארד ופורסם בחודש אוגוסט האחרון, הטיל ספק והאיר באור שונה את נושא יעילות
העבודה המשותפת באופן ספייס, אשר כל כך נפוצה כיום בחברות וארגונים. גופי תקשורת בארה"ב סיפקו למחקר חשיפה רבה והיו אף שהגדירו זאת כסופו של עידן משרדי האופן ספייס (לחצו כאן למחקר המלא)

פתוח מול סגור

 Gensler - כמתכנני משרדים בעלי וותק וניסיון עשיר החליטו לבדוק את הנושא לעומק.

נתונים שנאספו בסקר סביבות העבודה השנתי אשר מבצע המשרד ובודק למעלה מ-6,000 משרדים מתעשיות שונות, מצאו שהחלוקה המוכרת בין משרדים "פתוחים" ל- "סגורים" אינה רלוונטית עוד והמשרדים כיום נמצאים איפשהו באמצע. כשעובדים מבקשים כיום מקום שקט בעל פרטיות רבה יותר, הם לאו דווקא מתכוונים למשרד סגור. המחקר של Gensler מצא כי משרד אופן ספייס, המשלב בתוכו אזורים בעלי שקט ופרטיות, הניב את התוצאות הטובות ביותר והיה האפקטיבי ביותר עבור העובדים והחברה או הארגון אליהם הם משתייכים.

הפרמטר למבחן עבור משרדים כיום, הוא רמת הפתיחות שלהם והאופן שבו הם מתאימים את החלל לצורכי העבודה הספציפיים. אנשים עובדים היום בדרכים שונות, בתפקידים ובתעשיות שונות ואין תצורה משרדית אחת המתאימה לכולם, אולם יש קו מנחה שניתן להיצמד אליו. המחקר מציג טענה על פיה, קצת פחות ממחצית מזמן העבודה מתרחשת פעילות משותפת בין עמיתים לעבודה, וזמן זהה בו מבוצעת עבודה פרטנית ע"י העובדים. לכן, סביבת עבודה אידיאלית היא כזו המציעה בצורה מאוזנת אפשרות לעבוד בהתאם למצבים השונים.

אולי הנתון החשוב ביותר שעולה מן המחקר של Gensler הוא שבסביבות עבודה מצליחות - אין קשר ישיר לשאלה האם המשרד פתוח או סגור. החשיבות הגדולה נמצאת בשאלה האם סביבת העבודה מעוצבת בהתאמה לפונקציונליות הנדרשת במקום העבודה והאם היא מותאמת לצרכי העובדים וערכיה של החברה.

הקליקו כאן לקריאת המאמר המלא