החיים על Maars

מגזין העיצוב "Business of Furniture" מספק הצצה אל מאחורי הקלעים של המותג ההולנדי אשר נמצא בצמיחה משמעותית.

Gezellig

מילה הולנדית קשה לתרגום, המשמעות שלה היא שילוב של חמימות כיף ואווירת ביחד, משהו שמרגישים אחרי שביליתם עם משפחה או חברים יקרים איתם לא נפגשתם זמן רב. אם תרצו, סוג של "ממש סבבה" בהולנדית מדוברת. מגזין העיצוב הנחשב "Business of Furniture" קפץ לביקור במפעל חברת המחיצות ההולנדית Maars, ואחרי שכותב המאמר בחן את המוצרים, המטה והתרבות הארגונית היתה לו רק מילה אחת לתאר את התחושה שלו - "Gezellig" אמיתי.

אם נשאיל את המושג הזה לתחום עיצוב המשרדים, המשמעות שלו היא יצירת סביבות עבודה שקטות וחמימות. כאלה שמנטרלות כל הסחת דעת - בדיוק מה שהמחיצות המופלאות מבית Maars מייצרות.

כחלק מסקירת המותג מציין המגזין את שינוי הבעלות המהותי שעברה החברה בשנה האחרונה. החברה, שהוקמה בשנת 1946 ונוהלה כחברה משפחתית במשך עשרות שנים, עברה לבעלות משותפת בראשות מותג הריהוט האמריקאי Herman Miller, מספר דילרים ותיקים שלו מארה"ב, אינובייט כדילר מוביל ומרכזי של maars ונציגים מהנהלת החברה הקיימת.



דלתות נפתחות

לרכישה על ידי Herman Miller יש משמעות עצומה לחברת Maars. המותג שכבש את רחבי אירופה בזכות ייצור מחיצות מודולריות ברמת איכות עילאית, הופך עכשיו גם לשחקן מרכזי מאוד ביבשת אמריקה. הוא משולב למעשה בכל פרוייקט משרדי המבוצע על ידי Herman Miller, ומדובר בהיקף גדול מאוד של פרויקטים.  

על מנת להבין עוד יותר את משמעות החדירה בארה"ב, צריך להבין את השוני בין השווקים השונים. באירופה למשל אין כבר צורך לשכנע מישהו להשתמש במחיצות מודולריות. למותג ניסיון עצום ביבשת ולמעלה מ- 60% מן החברות באירופה עושות שימוש במחיצות במשרדים שלהם. לעומת זאת, בארה"ב נתון הפתיחה הצביע על רק 15% שימוש במחיצות וכעת השוק נמצא בצמיחה עצומה עם גידול משמעותי בשימוש בהן. ההצלחה החלקית בניסיונות חדירה לשוק האמריקאי שחוותה בעבר Maars תהפוך כעת עם החיבור ל- Herman Miller לכיבוש של ממש. גורמים בחברה מציינים במאמר כי הביקוש למחיצות של Maars נוצר מן השטח ומרבית המפיצים של המותג פשוט המתינו ל"בשורה מאירופה".

השוני בין השווקים מעורר אלמנט נוסף הדורש "חינוך שוק". העובדה שהמחיצות של Maars ניתנות לשינוע ולשימוש חוזר היא משהו שהשוק האמריקאי עדיין לא מורגל בו. מרבית הלקוחות שם, המבצעים מעבר בין משרדים, פשוט משאירים את המחיצות במשרדים הישנים. חלק מההיכרות עם השוק החדש כולל גם תקשור אודות השירות הצמוד ש-Maars מעניקה ללקוחותיה וגם הבלטת הנתון ש-99% מן המחיצות ניתנות לניוד ושינוי, לביצוע התאמות עיצוביות ולשימוש חוזר באכסנייה חדשה.

הכל נשאר במשפחה

הביקוש הגובר למוצרי Maars הופך את כוח הייצור של המפעל בבסיס האם בהולנד לפקטור משמעותי, ושם מקבלים זאת בחיוך. איך לא, המפעל בעל ותק של עשרות שנים מורגל לענות על ביקושים גדולים ולמעלה מכך. הוא מסוגל לייצר יותר מ- 10 מיליון מ"ר של מחיצות בשנה. כן זו לא טעות. רוצים עוד? ממש לאחרונה סיימה Maars פרויקט גרנדיוזי בערב הסעודית אשר כלל 50 בניינים אשר כללו 2 מיליון מ"ר של מחיצות ו-8,000 דלתות. לקח לבצע זאת בדיוק חודשיים, מבלי ששום פרויקט אחר שבוצע על ידי החברה נפגם ולו במעט.

לצורך כך, החברה עובדת מדי יום ב-2 משמרות מ- 6:00 בבוקר ועד 23:00 בלילה עם צוות אשר מונה 180 עובדים. לכך יש להוסיף מרכיב חשוב אשר צוין בפתיח - אלמנט המשפחתיות והחמימות. למרות החיבור החדש עם Herman Miller והבעלות החדשה, החברה ממשיכה לשמור על תרבות ארגונית חמימה ומשפחתית. למנכ"ל החברה Menno de Vries חשוב להדגיש זאת: "חברנו ל- Herman Miller מכיוון שאנחנו מאמינים שאנו יכולים להיות חלק ממשפחת המותג, אך יחד עם זאת להמשיך לפעול כחברה עצמאית, אשר שומרת על ה- DNA המשפחתי שלה".