אחד על אחד עם האדריכלית ורד גינדי

פגשנו לשיחה אישית את האדריכלית ורד גינדי, על עיצוב
ועל ייחודו של פרויקט משרדים של חברת השקעות במרכז הארץ

ורד גינדי, אדריכלית בעלת תואר שני באדריכלות, בעלת סטודיו גינדי, המונה כ 25 אדריכלים ומעצבים ומתמחה בעיצוב פנים מסחרי (קמפוסים, משרדים, דיור מוגן ובתי מלון). בין הפרויקטים של הסטודיו - קמפוס מיקרוסופט החדש, קמפוס מובילאיי בירושלים, משרדי סמסונג, דלויט, פישר בכר חן, ג׳נרל מוטורס, אינטל, ורבים אחרים.

המשרד משלב חשיבה יצירתית מחוץ לקופסא לצד ידע מקצועי רב המקנה ללקוחותיו שילוב מושלם של פתרונות יצירתיים וסביבת עבודה מעוצבת ומותאמת לצרכיהם.

במיוחד בימי אלו מתאים עצמו הסטודיו לשינוי הנכפה בתפיסת העבודה עם יכולות טכנולוגיות גבוהות והתאמה להנחיות .

 


כמי שעיצבה כמה מהמשרדים של החברות המובילות בישראל שהן חוד החנית בתעשייה, מסקרן לדעת האם מלכתחילה כיוונת לעולם עיצוב המשרדים והחללים המסחריים?

לאו דווקא. התחלתי בעבודה בחו״ל על פרויקטים ציבוריים גדולים. כשהגעתי לארץ תכננתי מעט מגורים ובתים פרטיים, אבל מהר מאד נשאבתי לתחום המסחרי. היכולת להשפיע על היום יום של אנשים רבים ולאתגר תפיסות קונבנציונליות תמיד ריתקה אותי. האמירה העיצובית של המשרד היא חדשנית ומשנה תפיסות עבודה בחללים, ומשפיעה על איכות חייהם של אנשים רבים, לכן היה חשוב לי לתכנן פרויקטים מסחריים.


קדמת עולם האדריכלות, במיוחד בתחום המשרדים, נחשב לעולם שמרבית אנשי המקצוע בו הם גברים. האם הייתה לכך השפעה במהלך דרכך המקצועית?

מעולם לא. הדרך של הסטודיו היא ייחודית, ומעולם לא אפשרתי לעניינים מגדריים להכתיב את דרכינו. לא שלא היתה הרמת גבה ואיבה מהקולגות הגבריים- אבל לדעתי צלחנו גם את זה בגאון, והיום אנחנו נהנים מפרגון רב בתעשייה על המקצועיות והיצירתיות שלנו. אני מרגישה שדווקא בתחום כמו שלנו יש חשיבות רבה לאינטליגנציה רגשית ופחות לאגו- ואני זוקפת את ההצלחה שלנו ליכולת של אנשי הסטודיו להבין את האחר.


מה מאפיין את עבודת התכנון שלך?

אנחנו אוהבים לרגש. החללים שלנו תמיד מעוררי התפעלות והתרגשות, לעיתים גם מפתיעים. אני חושבת שזה מה שמייחד את העבודה שלנו. זה נובע מאהבה למקצוע, לחומר, לצורה, לטקסטורה- כמו כימאי שמערבב חומרים, אנחנו נהנים מהשילובים הללו וממציאים את עצמנו מחדש בכל פרויקט. חלק מהפרויקטים שלנו ״אלגנטיים״ מאד, וחלק די פרועים. אנחנו אוהבים להיות על הספקטרום...


"פרויקט החלומות" יש דבר כזה?

שאלה קשה. במיוחד מאחר ולא מזמן סיימנו את הקמפוס החדש של מיקרוסופט, בו הלקוח נתן לנו כמעט יד חופשית מבחינה יצירתית. אני חושבת שפרויקט החלומות שלי היום יהיה לתת חזרה לחברה. לבנות חלל עם משמעות חברתית. איזשהו פרויקט ציבורי עם אמירה חברתית חזקה.


ספרי לנו על הפרויקט האחרון שסיימת - עיצוב משרדי חברת השקעות במרכז הארץ

מדובר בפרויקט לא גדול יחסית למשרד, כ 800 מ״ר, במגדל ספיר ברמת גן. קיבלנו מעטפת והיינו צריכים להתאים אותה לחברה. בחלל עצמו לא עובדים יותר מעשרים איש אבל מאחר ומדובר בחברת השקעות מיוחדת, ובבעלים עם טעם משובח במיוחד, כל פרט היה צריך להיתפר במיוחד לפרויקט. זה פרויקט של הפרטים הקטנים. מעצבת במשרד בשם רותם ציטרון תכננה אותו איתי ועשתה עבודה משובחת בכל הנוגע לבחירת החומרים.


קצת על ההשראה העיצובית לפרויקט:

הלכנו על קווים יפניים נקיים עם נגיעות תעשייתיות כדי ליצור משהו היברידי שהוא מינימליסטי מצד אחד אבל חם מצד שני. אם הייתי צריכה לבחור סגנון אליו אני מתחברת ביותר זה הסגנון הזה- מעטפת קרה, פרטים חמים.


היישום והקונספט העיצובי שנבחר:

סגנון די אפרפר- רצפת אבן ייחודית אבל ניטרלית בגוון שלה, תקרות נקיות. בין לבין שילבנו מחיצות אינובייט בגוון קורטן, פעם ראשונה בארץ, עם דלתות בעלות אקוסטיקה מוגברת שקיבלו אותו גוון. מאחר ונדרשה צביעה מיוחדת שלא נעשתה בעבר, לקחנו סיכון ב״תפירה״ של המערכת הזו שהשתלם בסופו של דבר- כי זה העניק גוון מאד מיוחד לפרויקט.


מה מייחד את חלל העבודה, מבחינת אתגרים שהיו בבריף?

הנוף מהקומה הגבוהה ייחודי. מצד אחד רצינו שקיפות מירבית, ומצד שני, עובדי ואורחי המשרד דרשו פרטיות. היינו צריכים לשלב בין השקיפות הבלתי מתפשרת של המחיצות (גם בגוון שלהן) לפתרון של יצירת פרטיות במידת הצורך. בנוסף- ניסינו לייצר מראה של רצפת בטון מבלי להשתמש ברצפת בטון בשל הכשלים והסדקים האפשריים שלה. לקח לנו זמן למצוא את האבן הנכונה, מחברת פרקטים, שנותנת לנו בדיוק את הטקסטורה הרצויה. התאורה היוותה אתגר בפני עצמה, ומתכננת התאורה אורלי אלקבס אברון סייעה בכשרון רב ליצירת מקום עבודה מואר אך גם אינטימי.


משהו על חלוקת החלל מבחינת סוג חללי העבודה ומדוע זו החלוקה שנבחרה:

החברה הספציפית הזו מורכבת ממשרדים פרטיים וחדרי ישיבות בלבד. אזור הכניסה, הקבלה, רחב ידיים ומזמין את האורחים לצפות בנוף מעבר לחדר הישיבות הגדול. מעבר לכך יש קפיטריה מפנקת בקצה המשרד.  רוב המשרדים הם פרטיים עבור עובדים בכירים.


מה לגבי החומרים שנבחרו לשימוש בעיצוב החלל והשימוש במחיצות HORIZON CARRE

בהקשר הזה, ציינתי קודם לכן את תהליך שעברנו למציאת האבן הנכונה ואת חשיבות השקיפות, השימוש במחיצות ההוריזון נעשה עקב הרצון להשתמש בפרופיל מינימלי בגודלו משתי סיבות- הראשונה, הרצף של החלל והחוויה שלו כמשהו אחיד ונקי, ושתיים- כדי לחשוף את הנוף מבחוץ. כמו כן עשינו שימוש ייחודי בהורייזן קארה בהלבשת הפרופיל על הזכוכית במשחק אנכי ואופקי אשר השלים את המראה היפני שכיוונו אליו. השתמשנו גם בחיפוייים יחודיים של בטון צורני של אבני טל, רצפת אבן של פרקטים, וחיפויי עץ של worx.

 

מילה לסיום

ראשית- הלקוח שלנו מאד אוהב את המשרדים, וזה כמובן הדבר החשוב ביותר. אנחנו אוהבים את היצירה הזו- היא שונה מפרויקטים אחרים שלנו. היא מצד אחד אלגנטית וייחודית, ומצד שני לא מנקרת עיניים או ״מפוארת״. היא מדויקת מאד ללקוח הזה בהתנהלותו - יורד לפרטים אבל אוהב את זה פשוט...

 


קרדיטים:

מעצבת אחראית: רותם ציטרון
ניהול פרויקט: יגאל בנדל
ביצוע: שבט בנימין
נגרות: WORX
צלם: גדעון לוין